Tóthné K. Klaudia, Aratás gyülekezet, 2013. április 13.

13044Üzenet témája arról szól, mit is jelent az Atya tűzben való megjelenése, hogyan kaphatjuk meg tüzét, hogyan lehetünk szellemben buzgók. A tűz Izrael gondolkodásában (népvándorlás és honfoglalás óta) az Atya jelenlétének tulajdonságai között szerepel. De amikor Izrael népe tűzre gondolt, kivétel nélkül eszébe jutott az öt különböző áldozat bemutatása is. Harmadszorra pedig Pünkösdkor lévő kettős tüzes lángok a Szent Szellem jelképévé is lettek. „Ő Szent Szellembe és tűzbe merít majd alá titeket!” Jn.3:11b

 

 

Váradi Norbert, Aratás gyülekezet, 2013. március 30.

13031Szeretet a kijelentés üzenetét hordozza. Amikor a szellemi érettségről nyilatkozunk, akkor az Isten szeretetében való kijelentés átvételéről beszélünk. Isten szeretetében való járáskor olyan szintű kijelentést tudsz elérni, amikor már nem fókuszálsz önmegvalósításaidra. Ha folyamatosan kikerülsz a szeretet áradásából, akkor a szellemi életedet az élet „dolgai” alá rendeled. Isten szeretetének „dolgait” első helyre kell helyezned, hogy az Ő utánzói legyünk. „Legyetek annak okáért követői(utánzói) az Istennek, mint szeretett gyermekek, és járjatok szeretetben, miképpen a Krisztus is szeretett minket, és adta Önmagát miértünk ajándékul és áldozatul az Istennek, kedves jó illatul. Ef. 5:1-2

 

 

Tóthné K. Klaudia, Aratás gyülekezet, 2013. március 23.

13032Az igazi imádók szellemben és igazságban imádják Istent, mondja Jézus. (Jn.4:23) Szellemben történik és való(igaz)ságban. Szellemben azt jelenti, hogy többé az Isten imádatában nem a helyszínek vagy külső formák fontosak, hanem ami az ember belsejében létrejött az újjászületéskor. Új teremtésünk nélkül nem tudunk személyes közösséget kialakítani Atyánkkal. Két okból kell Őt szellemben imádnunk: mert Ő Szellem, ill. vágyunk a valóság teljes megismerésére. A feltárulkozó realitást akarjuk, a fátyol alól kilépő igazságot.

- 1. rész

- 2. rész

Tóthné K. Klaudia, Aratás gyülekezet, 2012. december 15.

121200Isten Szellemmével való közösség a kereszténységünk alapja. Csak a Szent Szellem által vagyunk képesek közösséget megélni az Atyával és a fiával. A karizmatikus élet perspektívái abban állnak, hogy az emberi képességet felhasználja Isten szelleme arra, hogy általuk folyamatosan kijelentse Krisztus dicsőségét, majd így vagyunk képesek az általa vezérelt spirituális életet élni. Az újjászületés után, ha nem keressük a szellemünk szerepét vagy funkcióit, akkor soha nem szabadulunk föl a Szent Szellemmel való közösségre és vezetésre, annak dacára sem, hogy volt részünk természetfölötti megtapasztalásokban..„Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Szellemét, és Ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük.” Ézs. 63:10

 

 

Váradi Norbert, Aratás gyülekezet, 2012. december 22.

12121Végidőkben az emberek sokszor félreértelmezik a hitet. A biblia többféle hitről beszél, ezért nekünk szükséges szétválasztani magunkban a hit különböző fajtáit. A hit nem csak bizalom Istenben, hanem engedelmesség is, amivel bizonyítod, hogy hiszel Benne. Mi rábízzuk magunkat az Ő hűségére, hogy tervét véghezvigye. Minden alkalommal, amikor a hit engedelmességével imádkozol, rábízod magad Isten hűségére, hogy Ő működésbe lépjen. A tanítás bibliai nézőpontból és megtapasztalt igazságokból fogja ezt megmutatni nekünk.

 

 

Tóthné K. Klaudia, Aratás gyülekezet, 2012. november 10.

12112Atyánk azért küldte el Szellemét, hogy ne legyünk pásztorlás nélkül. Szent Szellem egy ugyanolyan valóságos személy, mint Jézus Krisztus és kész pásztorolni, vigasztalni az Atya gyermekeit. Jézus azt ígérte, hogy a Szent Szellemmel való kapcsolat teljesen és végképp elveszi, visszaszorítja az elutasítottság, magányosság, keserűség, érzését. "Ezeket szóltam nektek, hogy az én örömöm bennetek legyen és a ti örömötök teljes legyen." Szent Szellemmel betöltött keresztényeknek nem szabadna azonosulniuk a szomorúság bezárt falai közötti állapotukkal. Amikor Jézus prédikált, az Igét prédikálta, ami arra „rendeltetett”, hogy bevigye őket a vígsztalás földjére. „Puszta földön találta őt, zordon, sivatag vadonban; körülvette őt, gondja volt reá, őrizte, mint a szeme fényét.”5Móz 32:10

 

 

Oláh István, Aratás gyülekezet, 2012. november 24.

12115Salamon király megértést kapott Isten nagyságáról, ezért tudta, hogy ezt a nagyságot semmilyen emberi projekt nem tudja utol érni vagy helyettesíteni. Nincs olyan épület, amely befogadhatná Isten nagyságát, sőt, azt még az egek egei sem képesek befogadni, mert Isten, önmagában létező. Ez a hatalmas Isten mégis az emberben akar lakozást venni, mi vagyunk az Ő temploma. Salamon nem csak Isten nagyságáról, hanem irántunk való kegyelméről is kinyilatkoztatást kapott. Ezért ahogy Dávid Krisztust, úgy Salamon pedig az egyházat jelképezi, az egyházat, amelyben Isten lakik, és amely iránt nagy az ő kegyelme. Annak vagyunk a kedvencei, akit sem ez a fizikai világ, sem az egek egei nem képesek befogadni, ugyanakkor a hatalmas Isten mégis bennünk, újjászületett hívőkben lakik.

 

 

Berki Csaba, Aratás gyülekezet, 2012. november 17.

12116Sokszor azt gondoljuk, akkor vallunk kudarcot, amikor elveszítjük kialakított tulajdonságainkat, megszerzett materiális dolgainak. Úgy képzeljük, ha mindezeket birtokoljuk, akkor győzedelmeskedtünk hitünkben. A győzelem feltétele az isteni élet szerepének megértése. Krisztusnak közbe kell lépnie a győzelmünk érdekében. A győzelem nem azt jelenti csupán, hogy megváltozunk bizonyos tulajdonságainkban, hanem azt, megváltoztatjuk teljes sorsunkat, életünket, lelkünket a megváltás győzelme által. A megigazulás ennek a tökéletes útját készítette elő számunkra, ami képessé tesz minket arra, hogy úgy éljünk itt a földön, ahogy Ő is élt. "Jön a világ fejedelme: és énbennem nincsen semmije.” Ján 14:30b

 

 

Nochta Pál, Soproni baptista gyülekezet, 2012. október 7.

12105Atyánk közölte minden szellemi áldását részünkre Krisztusban, aki pedig a jövendő javak főpapja lett (Efézus 1,3; Zsidó 9,11). Ahhoz, hogy ezeket a szellemi javakat át tudjuk venni, a főpapunkhoz vagyis Krisztushoz szükséges kapcsolódnunk. A János 4,46-54-ben olvasható történetből a Szent Szellem megmutatja nekünk azt a módot, ahogy Krisztushoz járulhatunk és átvehetjük tőle ezeket a számunkra elkészített javakat. Fontos azonban, hogy ezt a tanítást ne módszerként alkalmazzuk, hanem arra figyeljünk, hogy mi az, amit ebből a Szent Szellem hangsúlyossá szeretne tenni. „Jézus azt felelte néki: Menj! A te fiad él! S az hitt a Jézus szavának. Elment.” Ján 4:50

 

 

Nochta Pál, Őrbottyán, 2012. október 21.

12103Saját erőnkből képtelenek vagyunk megtenni azt amit Jézus kér tőlünk, így volt ezzel a gazdag ifjú is, ezért kellett volna továbbra is Jézus közelében maradnia, hogy az ő jelenlétében töltött idő alatt képességet nyerjen az engedelmességre. Nekünk sem szabad elfutnunk Isten jelenlétéből, hanem a közelében kell maradnunk, hogy a hatása alá kerülve erőt nyerjünk a Szent Szellemtől Krisztus követésére, amely az új ember számára egyáltalán nem nehéz. Isten királyságába nehéz, sőt lehetetlen bejutni, de csak addig, amíg a gazdag ifjúhoz hasonlóan ragaszkodunk azokhoz a dolgokhoz, amelyek elválasztanak minket Krisztustól. Azonban ha követjük az Urat és nem a látható világban, hanem a láthatatlanban építkezünk, úgy hogy megtartjuk az ő igéjét, akkor minden időben meg fogjuk tapasztalni Isten királyságának a gazdagságát, már itt a Földön is.